Myślisz o zmianie diety na zdrowszą? Pamiętaj, że kluczem do sukcesu jest przede wszystkim systematyczność i samodyscyplina. Nie rzucaj się od razu na głęboką wodę, bo Twój organizm zbuntuje się szybciej, niż Ci się wydaje. Diety-cud nie działają. Zmieniaj nawyki żywieniowe stopniowo – tak, aby była to prawdziwa zmiana, a nie chwilowy kaprys.

Zmiana nawyków żywieniowych – od czego zacząć?

Każdy z nas myślał kiedyś o tym, by zacząć żyć zdrowiej. Wielu z nas próbowało również wprowadzić zasady zdrowego odżywiania do swojego życia – jednak bez zadowalających efektów. Dlaczego? Ponieważ wymówki zawsze przychodzą łatwiej niż decyzja, która wiąże się z lękiem przed nieznanym i walką ze słabościami. Pierwszym krokiem do zmiany nawyków żywieniowych jest właśnie przyznanie się do tego, że nie jesteśmy idealni.

Powiedz sobie: „Tak – byłem słaby. Tak zawaliłem. Ale nie będę stać w miejscu. Będę walczyć – bo jestem silny”. Silnym paradoksalnie uczyni Cię właśnie świadomość słabości.

 

Czemu warto zmieniać nawyki żywieniowe stopniowo?

Zapamiętaj, że diety-cud nie działają. Kuszą szybką utratą kilogramów, bez zbędnego wysiłku. Często opierają się na zasadzie drastycznej eliminacji wielu cennych składników odżywczych JEDNOCZEŚNIE. W efekcie chudniemy – jednak nasz organizm cierpi. Cierpi i się buntuje – w konsekwencji, po zakończeniu diety i po powrocie do starego stylu życia, zgubione kilogramy wracają – z nawiązką. Wpadamy wówczas w błędne koło. Nie o to chodzi. Chodzi o świadomą zmianę nawyków żywieniowych. Dla sylwetki i dla zdrowia.

 

Jak zrobić to powoli i bezpiecznie?

Zacznij dziś. Nie odkładaj decyzji na jutro, za tydzień, za miesiąc. DZIŚ to najlepszy czas na rozpoczęcie walki o lepsze zdrowie i piękniejsze ciało. Nie rzucaj się jednak na głęboką wodę, bo szybko się zniechęcisz. Zmieniaj nawyki żywieniowe stopniowo. Pamiętaj, by nie nadwyrężać swojej silnej woli – nie da się zmienić wszystkiego jednocześnie. Już decyzja o tym, że będziesz unikać produktów wysokoprzetworzonych to dobry start. Wprowadź do swojego menu więcej warzyw – niech stanowią bazę każdego posiłku.

Jeśli postanowisz nie słodzić herbaty – zmniejszaj ilość cukru stopniowo, np. codziennie słódź odrobinę mniej, aż dojdziesz do etapu, gdy stwierdzisz, że cukier nie jest Ci potrzebny. Stopniowo rezygnuj ze słodyczy – zastąp je zdrowymi zamiennikami, które dodadzą Ci energii. Urozmaicaj swoją dietę – dziś o wiele łatwiej znaleźć mnóstwo wartościowych przepisów, które sprawią, że Twoja dieta nie będzie nudna. Jedz mniej – ale częściej. Przyspieszysz swój metabolizm i unikniesz napadów głodu. Zastąp sklepowe soki wodą lub domowymi sokami warzywno-owocowymi. Wprowadzaj jak najwięcej zamienników, dzięki którym oszukasz poczucie głodu.

 

Metoda małych kroczków w walce z pokusami

Oczywistym jest, że będą Ci się zdarzały kryzysy. Spojrzysz na tabliczkę czekolady i przyjdzie wątpliwość „czy to wszystko ma sens”. Pozwól sobie błądzić, ale rób to świadomie – odczekaj 10 minut od pokusy, innym razem odczekaj pół godziny, godzinę. Faktycznie dalej marzysz o tym smaku? Zjedz kostkę. Nie całą tabliczkę – kostkę. A na kolację zjedz lżejszą sałatkę. Niech zmiana nawyków nie będzie dla Ciebie karą, a świadomą decyzją. Tylko ze świadomością celu i procesu, który do niego prowadzi osiągniesz sukces.

 

A najlepiej skorzystaj z pomocy dietetyka

Konkretnie – z mojej pomocy :). Skontaktuj się ze mną już dziś.