Zdrowe odżywianie nie powinno kojarzyć się z wyrzeczeniami i wiecznym głodem, a jedynie ze zmianą przyzwyczajeń. Tempo życia nie sprzyja w obecnych czasach pełnowartościowym posiłkom. Żyjemy w biegu i niejednokrotnie zdarza nam się sięgać po produkty, które nie służą ani naszej sylwetce, ani tym bardziej zdrowiu. Jest jednak na to sposób – zdrowe zamienniki. To mądra zmiana, za którą podziękuje Ci Twój organizm.

Dobre zamienniki pozwolą Ci zmienić przyzwyczajenia

Zmiana stylu życia nie musi być skokiem na głęboką wodę. Wystarczy parę prostych trików, które pomogą Ci nie tylko jeść zdrowiej, ale również mniej kalorycznie. Nie musisz całkiem rewolucjonizować swojej diety i spędzać godzin w kuchni, by jeść zdrowiej i smaczniej. Zdrowe zamienniki to alternatywa, którą pokocha Twoje ciało.

 

Zdrowe zamienniki niezdrowych produktów

Zamień sklepowe soki i wody smakowe na domowe soki warzywno-owocowe

Sklepowe napoje mają w składzie ogromne ilości cukru i sztucznych dodatków. Postaw na domowe soki warzywno-owocowe lub domowe wody smakowe. Ich przygotowanie nie jest bardzo pracochłonne, co więcej – możesz przygotować jednorazowo większą ilość i trzymać w lodówce.

Produkty wysokoprzetworzone zastąp mniej przetworzonymi produktami

Postaw na chleb żytnio-razowy, najlepiej przygotowany na zakwasie. Wybierz makaron z pełnego ziarna, brązowy ryż, a także wprowadź do diety różnego rodzaju kasze, które dostarczą Twojemu organizmowi cennych węglowodanów złożonych.

Sklepowe płatki i musli zamień na płatki owsiane i otręby

Domowa owsianka to cenne w składniki odżywcze śniadanie, które nigdy Ci się nie znudzi! Możesz urozmaicać je do woli i zawsze będzie to opcja zdrowsza, niż sklepowe musli. To również wspaniałe źródło cennego błonnika!

Mieszanki przypraw zastąp naturalnymi przyprawami i ziołami

Sklepowe mieszanki przypraw zawierają w swoim składzie również mnóstwo sztucznych dodatków, wzmacniaczy i utrwalaczy. Postaw na różnorodność. Wybieraj zioła i przyprawy naturalne, które wzbogacą smak Twoich potraw, a nie go zakłócą.

Słodycze sklepowe zastąp orzechami, owocami suszonymi i domowymi słodkościami

Sklepowe słodycze są nie tylko pełne cukru i tłuszczu, ale są przede wszystkim bardzo wysokoprzetworzone. Postaw na orzechy, suszone owoce, prawdziwe kakao, miód. Są nie tylko smaczne, ale również dostarczają organizmowi dużych ilości cennych składników odżywczych.

 

Potrzebujesz wsparcia w znalezieniu odpowiedniej diety?

Jestem do Twoich usług! Napisz do mnie – kliknij w ten formularz.