Idealnie wyrzeźbiony brzuch wymaga czasu i ciężkiej pracy, a także zbilansowanej diety i systematyczności. Trening mięśni brzucha nie jest zadaniem łatwym, jednak efekty wynagradzają wysiłek.

Po co ćwiczyć mięśnie brzucha?

Pięknie wyrzeźbione mięśnie brzucha są marzeniem nie tylko wielu panów, ale również i pań. Wspaniała sylwetka to jednak nie jedyny powód, aby postawić na trening mięśni brzucha! Musisz pamiętać również o tym, że mięśnie brzucha współpracują z mięśniami pleców w utrzymaniu spionizowanej pozycji, a także są współodpowiedzialne za właściwą stabilizację ciała.

 

Trening tych mięśni to nie tylko same brzuszki

Pamiętaj, że trening brzucha nie powinien skupiać się jedynie na samych tradycyjnych brzuszkach. Dobrym rozwiązaniem są również brzuszki skośne, przysiady, unoszenia bioder, unoszenia nóg, martwy ciąg, wiosłowania. Każdy trening mięśni brzucha powinien być dokładnie zaplanowany i dostosowany do indywidualnych możliwości ćwiczącego. Nie warto porywać się od razu z motyką na słońce – dobrze zacząć powoli i z czasem zmieniać intensywność i jakość ćwiczeń.

Trening powinien być bowiem krótki, jednak intensywny. Na początek wystarczy wykonywanie 10-minutowych ćwiczeń w ciągu dnia (najlepiej 3 dni w tygodniu, aby mięśnie miały czas na regenerację). Częstotliwość wykonywanych ćwiczeń zależy od tego, czy dopiero rozpoczynamy trening (mniejsza częstotliwość), czy też wykonujemy go już od jakiegoś czasu (częstotliwość można zwiększyć).

Trenując mięśnie brzucha nie zapominaj również o rozgrzewce! Nieodpowiednio przygotowany plan treningowy może doprowadzić do przeciążeń, a często również do groźnych kontuzji.

 

Jak trening mięśni brzucha wpływa na nasz organizm?

Regularne wykonywanie treningów mięśni brzucha pozwala na piękne ukształtowanie sylwetki oraz wzmacnia mięśnie korpusu pleców i brzucha, które zapewniają stabilizację naszego kręgosłupa. Odpowiednio ukształtowane, silne mięśnie brzucha zmniejszają ryzyko wystąpienia kontuzji m.in. dolnych odcinków pleców, a także dają możliwość efektywniejszego wykonywania również innych treningów przy większym obciążeniu.

Pamiętaj jednak, że aby na brzuchu pojawił się ładny zarys mięśni potrzeba nie tylko systematycznych ćwiczeń, ale również zbilansowanej, zdrowej diety.

 

Chcesz mieć pewność, że robisz to dobrze?

Z chęcią Ci pomogę. Wystarczy, że klikniesz tutaj, a następnie się ze mną skontaktujesz. A jeśli jesteś z Warszawy to możemy spotkać się osobiście!