Chcesz, aby Twój trening był bardziej efektywny i przyniósł oczekiwane rezultaty? Postaw na dobrą dietę! Zarówno przed, jak i po aktywności fizycznej powinieneś szczególnie skupić się na tym, co i w jakich ilościach jesz. Zobacz, co jeść przed i po treningu!

Dlaczego odpowiednia dieta przy treningu jest ważna?

Trening jest dużym obciążeniem i wysiłkiem dla organizmu. Musisz zadbać o to, aby miał on wystarczająco dużo energii do aktywności fizycznej – to właśnie ta energia będzie potrzebna do budowania masy mięśniowej. Jeśli kiedykolwiek podczas treningu czułeś zawroty głowy, mocne osłabienie, jeśli czułeś, że opadasz z sił i tracisz koncentrację – najprawdopodobniej Twoja dieta około-treningowa jest nieprawidłowa.

 

Co jeść przed treningiem?

Przed treningiem postaw na produkty, które mają niski indeks glikemiczny. Jest to bardzo ważne – ponieważ najgorsze, co możesz sobie zrobić, to gwałtowne skoki poziomu cukru (duży skok przed treningiem i duży spadek w trakcie treningu). Wybierz produkty, które zapewnią powolny wzrost stężenia glukozy w krwi – dzięki temu Twój organizm będzie miał energię na cały trening, a Ty nie będziesz się czuł zdekoncentrowany i osłabiony. Posiłek powinien być lekkostrawny. Dobre będą węglowodany złożone połączone z białkiem (wysiłek fizyczny zwiększa zdecydowanie zapotrzebowanie organizmu na pełnowartościowe białka).

 

Co jeść po odbytym treningu?

Po intensywnym wysiłku fizycznym powinieneś postawić na produkty, których indeks glikemiczny jest wysoki. Są one bardzo szybko przyswajane przez organizm, dzięki czemu szybko uzupełnisz zapasy glikogenu w mięśniach i zapobiegniesz katabolizmowi. Nie zapominaj również o białku. Podczas treningu znacznie przyspiesza metabolizm, co bezpośrednio wpływa na wzrost zapotrzebowania na białko.

 

Pamiętaj również o nawadnianiu!

Wiesz już, co jeść przed i po treningu? Nie zapomnij jednak, że nawet najlepsza dieta i duża aktywność fizyczna nie będą dla Twojego organizmu dobre, jeśli nie pomyślisz o wodzie. Zdrowy organizm potrzebuje właściwego nawodnienia – dbaj o uzupełnianie płynów przez cały dzień, a Twoje treningi będą efektywne i przyniosą oczekiwane rezultaty.

 

Potrzebujesz odpowiedniej diety? Napisz do mnie.