Zdarza się, że podczas treningu zupełnie nieświadomie popełniamy liczne błędy, które mogą znacznie obniżyć skuteczność naszych ćwiczeń. Dotyczy to zarówno osób początkujących, jak i tych doświadczonych. Jakie są najpopularniejsze błędy w treningach? Zobacz, na co zwrócić szczególną uwagę!

Błędy w treningu obniżają skuteczność!

Pamiętaj, że nawet najbardziej intensywny trening nie będzie w 100% skuteczny, jeśli towarzyszyć mu będą błędy techniczne i brak wiedzy teoretycznej. Aby osiągnąć zamierzony cel, niekoniecznie trzeba ćwiczyć bardzo długo i bardzo intensywnie.

 

Najpopularniejsze błędy w treningu

  1. Brak rozgrzewki lub nieprawidłowa rozgrzewka.
  2. Niepoprawna technika ćwiczeń.
  3. Niedostosowanie intensywności ćwiczeń do własnych umiejętności, możliwości i poziomu zaawansowania.
  4. Zbyt długie i zbyt częste treningi.
  5. Chaotyczne i niezaplanowane ćwiczenia.
  6. Monotonność ruchów.
  7. Brak rozciągania. Koncentrowanie się na jednej partii ciała.
  8. Brak systematyczności.
  9. Niekontrolowanie tętna.
  10. Ignorowanie bólu.
  11. Brak koncentracji na diecie – zwłaszcza okołotreningowej.
  12. Nieodpowiedni strój (np. obuwie).

 

A może pomoc eksperta?

Jeśli chcesz, aby najpopularniejsze błędy w treningach nie dotyczyły Ciebie, zastanów się nad skorzystaniem z usług trenera personalnego. To osoba, która zadba o jakość Twoich ćwiczeń i diety, dobierze je indywidualnie do Twoich potrzeb i zaawansowania, a co najważniejsze – będzie pilnować, abyś uniknął błędów i maksymalnie wykorzystał swoje możliwości.

 

Chcesz mieć pewność, że Twój trening przebiega w pełni bezpieczny i prawidłowy sposób?

Mogę Ci w tym pomóc! Kliknij tu i skontaktuj się ze mną.