Trening cardio (inaczej trening wytrzymałościowy) to ćwiczenia, które nie tylko poprawiają sylwetkę i pomagają schudnąć, ale również poprawiają wydolność serca i dotleniają. Tego typu ćwiczenia znane są zwłaszcza przez osoby odchudzające się, jednak polecane są każdemu – bez względu na stopień zaawansowania, płeć czy wiek.

Czym jest trening cardio?

Trening cardio, nazywany również treningiem wytrzymałościowym, jest bardzo skuteczną bronią w walce o piękną sylwetkę. To idealny pomysł na odchudzanie. Samo określenie „cardio” odnosi się nie do rodzaju ćwiczeń, a sposobu ich wykonywania.  Podczas tego typu aktywności tętno osoby ćwiczącej powinno utrzymywać się w granicach 60-70% tętna maksymalnego.

Trening zwykle trwa około 30 minut. Do najpopularniejszych form wysiłku, które można wykonywać w treningu cardio możemy zaliczyć bieganie, jazdę na rowerze, pływanie, marsze, skakanie na skakance.

 

Dla kogo jest ten rodzaj treningu?

Treningi cardio pomagają skutecznie schudnąć, jednak zalecane są nie tylko dla osób, które walczą ze zbędną tkanką tłuszczową. Przyniosą wiele korzyści każdemu – niezależnie od stopnia zaawansowania, płci, kondycji i wieku.

 

Efekty stosowania cardio

Trening cardio pomaga spalić zbędną tkankę tłuszczową. To również bardzo dobra metoda na poprawienie kondycji i funkcjonowania całego organizmu. Cardio wpływa bardzo korzystnie na wydolność serca, dotlenia cały organizm, zwiększa przepustowość żył, obniża ryzyko cukrzycy, udaru mózgu, zawału serca, a także zmniejsza prawdopodobieństwo nadciśnienia, miażdżycy i otyłości. Trening cardio ponadto poprawia samopoczucie, wpływa korzystnie na jakość snu i reguluje metabolizm.

 

Szukasz pomocy w treningu?

Jesteś w najlepszym miejscu, aby zacząć! Zrób klik i skontaktuj się ze mną