Trening funkcjonalny jest nowoczesnym, specjalnym rodzajem ćwiczeń, które mają na celu wzmocnienie mięśni bez jednoczesnego mocnego rozbudowywania ich masy. Wykonywane ruchy są często zbliżone do tych, które wykonujemy na co dzień, jednak ich intensywność i jednorazowa ilość powtórzeń jest większa. Prawidłowo wykonywane ćwiczenia zwiększają ogólną siłę i poprawiają kondycję organizmu.

Jak wygląda i na czym polega trening funkcjonalny?

Podczas treningu funkcjonalnego angażowanych jest jednocześnie kilka partii mięśni. Ćwiczenia bardzo często imitują ruchy, które wykonujemy na co dzień. Podstawą jest wielostawowość ćwiczeń – nie są one izolowane, jak np. w kulturystyce, tylko dotyczą wielu obszarów ciała jednocześnie. Aktywizują one jednak nie tylko samo ciało, ale również umysł osoby trenującej. Ćwiczenia wykonuje się w seriach, które trwają po 45 lub 90 sekund. Bezpośrednio po skończeniu jednej serii przechodzimy do następnej.

Bardzo istotną sprawą podczas treningu funkcjonalnego jest technika. Tylko prawidłowo wykonywane ćwiczenia przyniosą upragnione rezultaty i nie doprowadzą do kontuzji.

 

Jakie są zalety treningu funkcjonalnego?

Trening ten jest idealny do spalania tkanki tłuszczowej. Podczas ćwiczeń angażowane do ruchu jest całe ciało, dzięki czemu poprawia się: jego ogólna siła, wydolność, wytrzymałość i kondycja.

Trening jest bardzo cenny dla zdrowia – wzmacnia głębokie mięśnie, które odpowiadają za stabilizację, poprawia również komunikację układ nerwowy, czy układ mięśniowo-szkieletowy, a także kształtuje prawidłowe, silne wzorce ruchowe. Przyspiesza również metabolizm, co jest bardzo ważne dla osób, którym zależy na odchudzaniu.

 

Dla kogo jest trening funkcjonalny?

Trening funkcjonalny sprawdzi się zarówno u sportowców, którzy chcą poprawić swoje wyniki, jak również u osób, które nie są związane ze sportem zawodowo. To nie tylko sposób na odchudzanie, ale również na wzmocnienie siły mięśni i delikatne wyrzeźbienie sylwetki.

Odpowiednio dobrany trening będzie idealny jako forma rehabilitacji, czy forma ćwiczeń korekcyjnych, pozwalających walczyć np. z wadami postawy. Indywidualnie komponowane przez trenera ćwiczenia są dostosowane do wieku i możliwości trenującego, dlatego z treningu funkcjonalnego pod okiem trenera osobistego mogą korzystać zarówno osoby starsze, dzieci, młodzież, jak i kobiety wracające do formy po okresie połogu.

 

Potrzebujesz wsparcia w treningu?

Napisz do mnie, a z pewnością opracuję dla Ciebie kompleksowy plan treningowy. Uwzględniający zarówno Twój obecny stan, preferencje, jak i cele, które chcesz osiągnąć. Jesteś z Warszawy? Super, jeśli chcesz możemy się spotkać na żywo, aby wspólnie potrenować.