Odchudzanie to temat bardzo popularny. Poruszany jest nie tylko przez dietetyków, ale również przez środki masowego przekazu i wielu samozwańczych ekspertów. W internecie można znaleźć mnóstwo sprzecznych informacji, które są powielane i rozpowszechniane. Poznajmy najpopularniejsze dietetyczne mity krążące wokół odchudzania.

Cały świat się odchudza – cały świat powiela dietetyczne mity

Każdy z nas chce wyglądać atrakcyjnie, szczupło i zdrowo. Temat odchudzania jest popularny we wszystkich środkach masowego przekazu. Towarzyszy nam na co dzień. Niestety wiele informacji dotyczących diety rozpowszechnianych jest przez osoby niedoświadczone lub niedouczone. W ten sposób pojawiają się dietetyczne mity – niektóre z nich obalę poniżej. Odchudzajmy się – ale mądrze.

 

Dietetyczne mity:

1. Chcesz schudnąć? Sięgaj po produkty Light/Fit/Slim.

Niestety dopisek „Light/Slim/Fit” bardzo często wykorzystywany jest, jako tani chwyt marketingowy – nie zawsze oznacza to, że produkt jest dietetyczny. Co gorsze – często te produkty mają dużo gorszy skład, niż ich pierwotne wersje (czymś trzeba zastąpić cukier, czy tłuszcz). Przede wszystkim warto czytać etykiety – czasem lepiej zjeść odrobinę więcej kalorii produktu zdrowego, niż mniej – produktu śmieciowego i wysokoprzetworzonego.

 

2. Kolacja tylko do 18!

Mówi się, że wszystko, co zjemy po godzinie 18 zamienia się w tkankę tłuszczową. Prawda jest jednak taka, że każde nadprogramowe kalorie, które nie zostaną spalone – zamienią się w tkankę tłuszczową – bez względu na godzinę, o której je przyjmiemy. Faktem natomiast jest, że kolacja powinna być lekka (tak, aby organizm miał możliwość jej spalenia) i zjedzona najpóźniej 3 godziny przed snem (jeśli zatem idziesz spać o 23 – spokojnie możesz zjeść coś lekkiego o 20).

 

3. Schudnę na owocach!

Owoce, choć zdrowe – są źródłem węglowodanów. Duże ilości owoców, zwłaszcza tych słodkich (winogrona, banany), w diecie nie pomogą w odchudzaniu. Oczywiście owoce w diecie są wręcz wskazane – jednak we wszystkim należy zachować umiar. Jeśli je lubisz – postaw na jabłka, grapefruity, jagody.

 

4. Im bardziej ograniczę kalorie, tym szybciej schudnę.

Pamiętajmy, że prawdziwa dieta to przede wszystkim zmiana nawyków żywieniowych. Drastyczne obniżenie dziennego spożycia kalorii być może spowoduje szybki spadek wagi, ale bardzo wyniszczy organizm. Co więcej – wygłodzeni bardzo szybko powrócimy do starych nawyków żywieniowych (bo nowych nie mieliśmy szansy wyćwiczyć) – i przytyjemy więcej niż schudliśmy. Dieta powinna być racjonalna, a chudnięcie powinno być rozłożone w czasie.

 

Szukasz skutecznej diety? Kliknij tutaj.