Czy wiesz, że swoją prywatną siłownię masz zawsze przy sobie? Jest z Tobą w domu, pracy i na wakacjach. To Twoje ciało, które wciąż jest przez nas niedostatecznie doceniane. Jest to siłownia darmowa, dostępna zawsze i, co najważniejsze, przystosowana do Twoich możliwości i potrzeb.

„Trening siłowy nie jest dla mnie” – powiedziała Ania. „Ale dlaczego?” – zapytała ją przyjaciółka. Tutaj pojawia się długa lista wymówek, brak czasu i pieniędzy, skomplikowana obsługa maszyn i brak siłowni w pobliżu domu lub pracy, brak właściwego stroju sportowego i wiedzy dotyczącej dostosowania ćwiczeń do własnych możliwości. „To może wybierz ćwiczenia z własnym ciężarem?” – zasugerowała Ani przyjaciółka.

 

Co zyskujesz dzięki ćwiczeniom z własnym ciężarem ciała?

Szczególnie kobiety unikają treningu siłowego, ponieważ obawiają się „męskiej sylwetki”. Tak naprawdę jest to trening, który wzmacnia mięśnie i zwiększa ich masę, redukując przy tym tkankę tłuszczową, a więc modeluje sylwetkę. Jędrne, kształtne pośladki, nogi i ramiona to marzenie każdej kobiety.

Zamiast treningu siłowego wybierają one jednak pedałowanie na rowerku i wylewanie litrów potu na bieżni. American College of Sports Medicine potwierdza, że trening siłowy powinien stanowić integralną część planu ćwiczeniowego każdego z nas. Jeśli zaufamy ekspertom, wzmocnimy nie tylko mięśnie, lecz także wesprzemy nasze serce, układ krwionośny i nerwowy, funkcje naszego mózgu i poprawimy jakość snu. Zwiększa się ponadto produkcja hormonów, polepsza przemiana materii i zmniejsza ryzyko wystąpienia efektu jo-jo.

 

Co możesz zrobić z własnym ciałem?

Możesz bardzo dużo i nie musisz koniecznie chodzić na siłownię i dźwigać sztangi, a po prostu własne ciało. Trening siłowy powinno się wykonywać 3–4 razy w tygodniu, a dobrze jest, jeśli 2 z nich angażują partie całego ciała. Każde ćwiczenie to 12–15 powtórzeń w zależności od indywidualnych możliwości. Sam tworzysz swój plan treningowy i wybierasz od 7 do 10 ćwiczeń.

Najbardziej podstawowym ćwiczeniem są pompki. Mogą być klasyczne, ale też francuskie, diamentowe, damskie lub z wykorzystaniem krzesła bądź ławeczki. Świetnie sprawdza się również wspinaczka górska w podporze, a także wszelkiego rodzaju przysiady. Ćwiczenia z własnym ciężarem ciała to również podciąganie na drążku, spięcia brzucha, plank, wykroki, burpees, unoszenie bioder w leżeniu na plecach, wskoki na krzesło/łóżko/ławeczkę i półprzysiady na jednej nodze. Nie potrzebujesz hantelek, maszyn i sztangi, wystarczy Ci własne ciało, mata i butelka wody.

 

Kto może ćwiczyć w ten sposób?

Ćwiczenia z własnym ciężarem są przeznaczone dla każdego, kto chce wzmocnić mięśnie, wymodelować sylwetkę, ale również pozbyć się nadmiaru kilogramów. Polecane są mężczyznom i kobietom. To bezpieczny i tani sposób na poprawę własnego wyglądu i dobrego samopoczucia.

 

Chcesz wsparcia w treningu?

Chętnie Ci pomogę. Kliknij w ten link i skontaktuj się ze mną.