Trening TRX to nic innego jak ćwiczenia wykonywane z taśmami w zawieszeniu. Trening ten najczęściej wykorzystywany jest zarówno przez osoby uprawiające profesjonalnie sport, jak również przez trenerów oraz tych, którzy po prostu lubią fitness. TRX jest nowoczesną, bardzo ciekawą metodą ćwiczeń, podczas których mierzymy się z siłą grawitacji i ciężarem własnego ciała.

Na czym polega trening TRX?

Rodzaj treningu TRX, czyli trening w podwieszeniu to różnego rodzaju ćwiczenia, które pozwalają każdemu z nas na odpowiednie ukształtowanie cech motorycznych, do których zalicza się wytrzymałość, siłę, moc oraz szybkość.

Przy wykonywaniu ćwiczeń w podwieszeniu pobudzamy do działania wszystkie grupy mięśni, co pozytywnie wpływa na wydolność całego organizmu. Praca mięśni polega na pokonywaniu siły grawitacji oraz dźwiganiu ciężaru ciała. Trening TRX można dopasować do możliwości i celów ćwiczącego poprzez wybór odpowiedniego poziomu i stopnia zaawansowania ćwiczeń. Długość taśm można regulować w zależności od potrzeb i wymagań.

 

Jak wyglądają taśmy TRX i w jaki sposób z nich korzystać?

Do wykonywania treningu TRX potrzebne są specjalne taśmy w kształcie litery Y. Taśmy te mogą być zawieszane praktycznie wszędzie, tak samo wewnątrz pomieszczeń, np. na sali fitness, na siłowni, w domu, jak również na zewnątrz, np. na trzepaku lub w parku – poprzez przymocowanie do drzewa. Montaż taśm jest bardzo prosty. Ich koniec należy przymocować do stabilnego punktu, natomiast pozostałe dwie linki zakończone uchwytami należy trzymać na rękach lub zahaczać o nie swoje stopy.

Taśmy pozwalają wykonywać setki różnych ćwiczeń zarówno na dolne, jaki i na górne części ciała. Co więcej – zmieniając kąt nachylenia ciała możemy w szybki sposób zmienić poziom trudności ćwiczeń.

 

Jak ćwiczenia TRX wpływają na nasz organizm?

Trening TRX poprawia naszą wytrzymałość i równowagę. Jeśli jest wykonywany właściwie zapewnia ochronę naszego układu ruchu przed różnego rodzaju kontuzjami, jak również niechcianymi przeciążeniami. Tego typu ćwiczenia mają również korzystny wpływ na stabilność stawów, redukują tkankę tłuszczową oraz poprawiają wydolność krążeniowo oddechową. Regularnie wykonywane zwiększają koordynację, gibkość i siłę.

Warto także zaznaczyć, że ćwiczenia TRX znajdują również zastosowanie w przypadku rehabilitacji, np. po artroskopii stawów kolanowych.

 

Chcesz poznać inne sposoby na trening?

Poszukujesz skutecznej metody ćwiczeń? A może potrzebujesz pomocy profesjonalnego trenera? Skorzystaj z moich usług, a pomogę Ci osiągnąć efekty, o których marzysz!