Czy wiesz, że podczas odchudzania nie jest ważne jedynie co i w jakich ilościach jesz, ale również co i w jakich ilościach pijesz? Właściwe nawodnienie organizmu to klucz do zdrowej, szczupłej sylwetki!

Nawodnienie organizmu – po co?

Dobrze nawodniony organizm, nie tylko lepiej funkcjonuje, ale również współpracuje z nami w walce o piękną sylwetkę.  Woda jest niezbędna do właściwego i prawidłowego funkcjonowania wszystkich komórek w naszym ciele. Należy pamiętać, że ważna jest nie tylko ilość, ale również jakość przyjmowanych przez nas płynów.

Zaleca się, aby dorosła osoba spożywała dziennie co najmniej 2 litry płynów. Jeśli jesteśmy aktywni fizycznie, potrzebujemy wody jeszcze więcej. Woda pomaga pozbyć się toksyn z organizmu, potrzebna jest to metabolizmu tłuszczy, a także do właściwego trawienia i wchłaniania składników odżywczych z pożywienia.

 

Co pić na diecie?

Woda – warto wypracować umiejętność picia czystej wody – dobrze postawić na wodę źródlaną, lub średniozmineralizowaną. Jeśli nie jesteśmy w stanie wypić samej wody, możemy dodać do niej sok z cytryny, odrobinę miodu, imbiru, czy mięty.

Herbata owocowa – dobrej jakości herbata owocowa (nie czarna aromatyzowana) to smaczny, orzeźwiający napój, który dostarczy naszemu organizmowi wielu składników odżywczych.

Napary ziołowe – stosowane umiejętnie mogą być bardzo dobrym sprzymierzeńcem w odchudzaniu. Nie tylko idealnie nawodnią organizm, ale również przyspieszą metabolizm, czy pomogą w oczyszczaniu z toksyn.

Samodzielnie przygotowane soki warzywne i owocowe – dostarczą organizmowi wielu cennych witamin, składników mineralnych i enzymów. Niestety nie możemy z nimi przesadzać i musimy wliczyć ich kaloryczność w codzienny bilans.

Herbata zielona i czerwona – zmniejszają apetyt i wchłanianie tłuszczy (zapobiegają nadmiernemu odkładaniu się tkanki tłuszczowej), oraz poprawiają metabolizm.

 

Czego nie pić na diecie?

Podczas odchudzania najlepiej całkiem zrezygnować ze słodzonych soków, nektarów i napojów, wód smakowych, a także z alkoholu, który dostarcza organizmowi bardzo dużo pustych kalorii i na domiar złego zaostrza apetyt.

 

Czego jeszcze należy unikać, a co jak najbardziej należy robić?

Tego dowiesz się korzystając z konsultacji. Chcesz się na nie umówić? Kliknij tu.